head> Livet i prästgården: Sammanfattning

2010/03/23

Sammanfattning

Vissa dagar finns det inget särskilt att berätta om här på bloggen. Men ibland är det tvärt om. Som idag. Sedan förra inlägget har det hunnit att hända en hel del (i mina ögon!) intressanta saker.
Jag har haft en väldigt givande resa till Glasgow och vårt vänstift där. Kyrkmöten varvades med trevligt umgänge med glada skottar. Och syftet med resan uppnåddes helt klart! Kontakter har knutits och vi har lärt oss en hel del om varandras "att-bli-präst/diakon". Det ser lovande ut inför framtiden.
Väl tillbaks i Sverige var det dags för hemmapremiär på Gamla Ullevi. Blåvitt tog i måndags kväll emot Hisingens stolthet BK Häcken. Sonen och jag var på plats. Mycket folk, översvallande entré till läktarsång, klart godkänd gräsmatta och helt ok spel från IFKs sida. Det var bara ett fel: Matchens enda mål gjordes av Hisingspöjkarna. Blåvitt brände en straff, hade en nick i ribban och endast Häckenbackens långa tå hindrade bollen att passera mållinjen i slutet av matchen. Grrr.
Dagens första arbetspass tillbringade jag i Vasa församlings lokaler. Cirka 100 präster, kyrkomusiker och lite annat folk hade samlats för att höra om det pågående arbetet med att revidera Kyrkohandboken (dvs alla gudstjänstordningar i vår kyrka). Ett intressant ämne parat med många bekanta ansikten = en höjdare!
Nu återstår bara att packa väskan igen. I morgon åker jag till Lund för att träffa studenter tillsammans med biskopen. Är det månne dags att möta våren på riktigt?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida