head> Livet i prästgården: Fotbollsgodis x 2: Tyskland - England 4-1 & Träslövsläge IF - Värö/Norvalla 0-4

2010/06/27

Fotbollsgodis x 2: Tyskland - England 4-1 & Träslövsläge IF - Värö/Norvalla 0-4



Ibland är det medvind. Idag är en sån dag, i alla fall ur ett fotbollsperspektiv.
Jag stod på en gräsplan söder om Varberg och kunde via mobilen följa Tysklands utskåpning av engelsmännen. Visst hade jag trott på vinst, men 4-1...nej. Och så snygga mål! Även Englands bortdömda mål var snyggt, men det är en annan historia. Jag tror att mina landsmän hade tvålat dit de engelska lejonen ändå.
Samtidigt som Klose, Podolski och Müller tryckte in bollar i Englands mål på andra sidan jordklotet sprang Värö/Norvallas P11-12:or runt på planen i Träslövsläge. Vi fick se riktigt fin fotboll med många passningar och bra uppspel. Gunnarsson hängde in tre och Ledwon ett. Fast bäst på plan var nog vår omskolade back, herr Olausson. När det bara var några minuter kvar av matchen frågade Isak mig om Olausson hade blivit avdribblad eller förbisprungen en enda gång i matchen. Svaret var enkelt: Nej.
Efteråt bjöd ett föräldrapar på glass. När vi satt i omklädningsrummet och åt upp belöningen sa en av spelarna:
- Öhh! Vi är ju till och med bättre än Tyskland!
Hm. På ett sätt är det sant. 4-0 är bättre än 4-1.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida