head> Livet i prästgården: En ny upplevelse

2010/09/01

En ny upplevelse

Idag var jag med om något för första gången. Jag har varit på stiftets folkhögskola och tillbringat förmiddagen tillsammans med eleverna på Svenska kyrkans grundkurs. Inget konstigt med det, det gör jag minst en gång per termin. Min uppgift är att ha en lektion på temat "Präst". Men det som gjorde dagens undervisning annorlunda var att allt jag sa tolkades till teckenspråk. Det är en märklig känsla att stå inför en klass och prata, men ingen tittar på dig. Istället är allas ögon riktade typ två meter till vänster om dig. Men det gjorde ingenting! Jag tyckte att det var spännande och roligt. Och man blir ju såååå imponerad av tolkarna. Där står jag och slänger ur mig ord som vigningslöften, liturg, antagningskonferens, eget andaktsliv och sakramentsförvaltning och tolkarna verkar fixa det hur enkelt som helst. Coolt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida