head> Livet i prästgården: Födelsedag och resor

2010/11/09

Födelsedag och resor

9 november. Smaka på det! För vissa är det bara en tråkig höstdag i mängden. Men för några av oss är detta dagen med stort F. Födelsedag! Sång och frukost på sängen? Japp! Paket? Flera stycken! God mat? Absolut! Grattishälsningar på Facebook? Skojjar ni?
Det har varit en väldigt härlig dag. En extra bonus var att en av stiftets nyare präster hade ställt in en present i en lila påse på mitt arbetsrum. Innehållet passade utmärkt till kvällens köttfärspaj. Nice!
I morgon tänkte jag trotsa snökaoset och bege mig till huvudstaden med hjälp av SJ. Vad ger ni mig för odds att jag är framme enligt tidtabellen? Väl där ska jag delta i en konferens kring rekryterings- och antagningsfrågor som kyrkan på nationell nivå inbjudit till. Allt tyder på att det blir många givande samtal med kollegor från de övriga stiften i frågor som berör mitt dagliga arbete. Så det blir säkert bra dagar.
När helgen närmar sig ska jag inte åka hem igen - utan familjen kommer till Stockholm! Vi ska nämligen åka på Finlandskryssning med the Wilders. Det lär bli en upplevelse vi sent ska glömma.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida