head> Livet i prästgården: Tonårsförälder

2011/06/01

Tonårsförälder

Allt oftare smyger sig känslan på: Jag är en tonårsförälder.
Rent matematiskt dröjer det några år till, men småbarnsåren är definitivt förbi.
Det var länge sen jag köpte ett Happy Meal. Och jag har ingen aning om vilka som är programledare på Bolibompa. Finns det programmet fortfarande kvar?
Däremot börjar jag lära mig en hel del om vilken musik som är inne och mest nerladdad.
I kväll upplever jag ännu ett exempel. Sonen är på Liseberg tillsammans med en kompis (och dennes ena förälder - det finns gränser!) inte i första hand för åkattraktionerna utan för att lyssna på Petter och September.
Min son.
Utan mig.
På konsert.
Med en rappare.
Som sagt. Tonårsförälder - here we come!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida