head> Livet i prästgården: Bra biskop och sjuk son

2006/10/18

Bra biskop och sjuk son

Denna veckan är biskopen på visitation i kontraktet. Det blir en massa möten och gudstjänster. Idag var det kyrkoherdarnas tur att samtala med Carl-Axel. Det blev ett gott samtal. Han är klok och vis, vår biskop. Jag kände mig uppmuntrad i mitt kyrkoherdearbete när vi gick därifrån. Dessutom är han grymt idrottsintresserad så vi hann att prata om vilket snyggt mål Jonas Wallerstedt (som spelat fotboll tillsammans med biskopens son) gjorde mot DIF igår. För den som inte vet det kan jag berätta att blåvitt vann tillslut med 3-2 och gick därmed upp på en 3:e plats i allsvenskan.
Sedan ringde Isaks fröken och sa att Isak var lite dålig: Feber och ont i huvudet. Så nu är vi hemma och tar det lugnt. Isak ser på bolibompa och jag ska egentligen laga kvällsmat, fast ingen av oss är hungrig. Pasta och fiskpinnar. Känns ju inte så jättekul. Men är det en regning tisdag i oktober så passar det ju ganska bra liksom.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kul höra din känska för biskopens uppmuntrande hållning. Instämmer.

31 oktober, 2006 23:46  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida