head> Livet i prästgården: Fredagslistan

2006/12/15

Fredagslistan

Åter fredag, åter lista. Denna vecka behandlas ett mycket komplicerat och intrikat ämne: De mest svårtippade lagen på en stryktipskupong.
Det händer då och då att jag lämnar in en tipskupong (går att göra via nätet!). Och när jag sitter där och fyller i mina 1:or X och 2:or så är det vissa lag som jag instinktivt känner "den här matchen blir svårtippad". Det verkar helt enkelt vara så att vissa lag är mer svårtippade än andra. Och nästan alltid visar det sig att det slår rätt. Har jag satt en 1:a, så kryssar dom osv. Det är som om dessa lag går ut på den gröna (nåja, England i december bjuder inte alltid på grönt gräs) mattan med ett enda uppdrag: "Vi ska se till att den där Ledwon i Värö inte får 13 rätt". Hittills har de lyckats.
Följande lag vill jag alltså inte se på en stryktipskupong:
1. Reading
2. Crystal Palace
3. Coventry
4. Wigan
5. Queens PR

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida