head> Livet i prästgården: Stolpe ut

2006/12/09

Stolpe ut

Idag hade jag otur/missflyt/bad luck. Följande inträffade: Denna lördag hade vi första träffen med konfirmandgruppen (19 st). I veckan skulle jag förbereda dagens träff. Sedan flera år har jag alltid en intro-lektion första träffen där jag går igenom vad vi ska göra under konfa-tiden och förklarar vad konfirmationen innebär. Jag har haft samma lektionsutkast i alla år. I denna lektion ingår att jag skriver och ritar lite på whiteboardtavlan. I år tänkte jag utveckla mig lite, så jag tillverkade 6 st väldigt flashiga OH-bilder som skulle ersätta mitt taffliga whiteboardskrivande. Ni vet, fyrfärg, bilder från Clip-Art och korta, precisa informationer i punktform, enligt konstens alla regler. OH-bilderna blev verkligen supersnygga. Innan lektionen tog jag fram overhead-apparaten och kollade så att allt fungerade (man har ju varit med förr, ha!). På ledarsamlingen innan konfirmanderna kom berättade jag vilka fräcka OH-bilder jag tillverkat och att jag minsann skulle göra ett bra första intryck på konfirmanderna. Men. När jag väl stod där inför gruppen och lektionen skulle starta hände det som inte får hända. När jag sätter på OH-apparaten säger det "poff". Glödlampan går sönder. Ridå. Där står jag och kan inte annat. Ledarna garvar och konfirmanderna tittar förvånat. Sedan håller jag lektionen, utan OH, utan Whiteboardtavla (den var ju inte där, för jag skulle ju visa OH...). Det kändes som att skjuta en straff och se den gå stolpe ut.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Retorikens ABC: Det är bra med extralampor! :-D
/Per

11 december, 2006 09:13  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida