head> Livet i prästgården: Jul på Ikea

2006/12/02

Jul på Ikea

Idag går min tanke till alla ensamstående mammor som handlar julklappar på Ikea. Vi var där idag. Oj, oj, oj. Det var trångt, varmt och fullt av barnvagnar. Vi skulle faktiskt inte köpa något egentligen, utan bara reklamera en skrivbordslampa. Så jag gick genom hela varuhuset utan att ha några "måsten" i bagaget. Det gjorde att jag kunde betrakta min omgivning på ett lite annorlunda sätt, jämfört med hur det brukar vara när vi är på Ikea. Det som märktes mest var som sagt alla mammor med barnvagnar. De har all min sympati och stöttning. En lördag i december på Ikea i Kållered är inte, säger inte, samma sak som julefrid. Jag hoppas att alla dessa mammor fick vad de sökte efter, att pengarna räckte och att barnen inte skrek för mycket i bilen påväg hem. Mitt i allt vill jag berömma Ikea som erbjuder en så barnvänlig miljö. Spagetti och köttfärssås för 10 spänn, bara en sån sak. Det var säkert ett evangelium (=glatt budskap) för många av mammorna idag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida