head> Livet i prästgården: Bandy på is

2006/11/30

Bandy på is

Idag har Isak haft friluftsdag. Årskurs 0-5 har tillbringat dagen på "Sjöarn", alltså Sjöaremossens isbana. Det är en riktig bandybana mitt ute i skogen, där Frillesås spelar division I-bandy. Sjöarn har inte lika stora läktare som Zinkensdamm i Stockholm eller Rocklunda i Västerås. Men själva planen är lika stor och fin. Isak tyckte iallafall att det var roligt att åka skridskor igen. Några frivilliga föräldrar var där och grillade hamburgare åt alla barnen. Man hade lånat en jättegrill från Värö Bruk (undrar hur den såg ut).
För Isaks del blir det en tidig natt - han är helt färdig efter detta äventyr. Själv hade jag tänkt att sätta mig på träningscykeln när Isak somnat. Vi får se om jag orkar det...men allt fika jag fick vid dagens två hembesök gör att jag känner mig ganska motiverad.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida