head> Livet i prästgården: Tyskt besök

2006/11/18

Tyskt besök

Idag fick vi besök. Det är Helenas kusin Linda som är här. Hon bor egentligen i Tyskland (Frankfurt) men är i Sverige på semester. Tänk så kul och spännande det är att träffa en släkting. Man får reda på hur det går för andra släktingar, man pratar gamla minnen och man umgås på ett sätt som man inte gör med sina vänner. Varför är det skillnad på släktingar och "vanliga" vänner? Visst, blod är tjockare än vatten, men ändå. Det är något speciellt med släktingar.
I vilket fall som helst så ska Linda sova över tills imorgon. Det var kul att träffa henne och höra hur det går för henne. Hon håller på att byta jobb. Linda jobbar med sånt som jag inte förstår mig på det minsta. Nu ska hon bli någon slags intern omorganiserare på SEB i Tyskland. Trots att hon försökte förklara vad hon ska göra så fattade jag inte. Men att det ingår att man har dräkt, en mobil (handy som tyskarna säger) och äter mycket på tjusiga restauranger, så mycket förstod jag.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Välkommen ut! Jag är själv på konfiormandläger i Rättvik när jag skriver detta men längtar hem till pizza och rödvin...

Jag ska kolla upp hur jag gjorde med typsnittet och kursivt. Det handlar i alla fall om att vara inne i "Templates" och ändra lite på "html-koden". Det är inget avancerat men jag kommer inte ihåg på skrivade fot vad jag gjorde.

Jag avundas er som årligen får/uppmanas åka på retreat. Jag vet att samtliga anställda i Uppsala stift får åka på nåt liknande till Breidagård om de vill. Vi har ingen sån uppbackning i Västerås kyrkliga samfällighet. Säkert skulle det inte vara ngt problem att få loss pengarna men det är ju lättare om det är sanktionerat av stiftet som förstår att det är hos er.

Nu är det bara full fart mot lunchen och sen till bussarna...
Vi hörs.//Per

19 november, 2006 11:05  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida