head> Livet i prästgården: Orkan!?!

2007/01/13

Orkan!?!

Ikväll har man varnat för att ett lågtryck med orkanstyrka i vindarna är på väg in över Halland. Med stormen Gudrun i färskt minne känns det nästan lite läskigt. Vem vet, det här är kanske det sista inlägget på bloggen på några dagar på grund av ett långvarit strömavbrott? På radion varnar dom för strömavbrott och uppmanar allmänheten att hålla sig inn. På väg hem från Göteborg där jag varit ikväll märktes det att ett oväder är på ingång. Regn i mass och vindar som började rycka i lilla silverbilen.
I Göteborg träffade jag min gamle vapendragare Peo och hans blivande hustru. Tänk så kul att se en gammal vän igen! Vi har faktiskt inte träffats på över 6 år. Men det märkte man inte ikväll. Vi planerade vigselgudstjänsten som ska äga rum i Stockholm om några veckor. Det blir en riktig höjdare. Jag fick en flaska vin att ta med hem, vilket gladde mig. Det var ett för mig okänt märke från Bourgogne. Peo kallade det för "rödtjut". Men Peo: Detta är inget vin man korkar upp till hämtpizzan en fredagkväll upptäckte jag när tittade efter i vinlitteraturen när jag kom hem. Jag tackar och bockar och ser fram emot en härlig vinupplevelse längre fram.
Nu börjar det vina allt mer kring prästgårdsknutarna. Undra hur det ser ut i trädgården imorgon när vi vaknar?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida