head> Livet i prästgården: Fredagslistan - skolspecial

2007/03/16

Fredagslistan - skolspecial

Skolan är en värld för sig. Alla har vi minnen från denna tid i våra liv. Idag har jag blivit påmind om det på ett särskilt sätt, jag har nämligen varit med Isak i skolan.. Det var helt ok, jag tror att Isak har fått en bra start på sin skolgång. När jag satt där på lektionen (om muskler) kom många lågstadieminnen till mig. Dagens lista handlar därför om: Saker jag minns från lågstadiet.

1) Uttrycket "vi mot klabbet" när man delade in sig i två fotbollslag. (Att tillhöra "vi" var naturligtvis det bästa).
2) Att fröken hade gjort en tavla med mjuka och hårda vokaler, där de mjuka var i bomull och de hårda i småsten. Pedagogik på hög nivå!
3) Rädslan för 6:orna när det hade snöat om man var rädd att bli girad. (Det heter girad, jag lovar. Alla andra ord som betecknar "snö-mot-ansiktet-och-innanför-tröjan" är avarter av detta fina ord. GIRAD)
4) Doften av tonfisksåsen vi fick till pastan. Ohääähhhh.
5) Ramsan "A är bra, B är bäst, C är dom som cyklar mest". Jag gick naturligtvis i 1B.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida