head> Livet i prästgården: Vintern raaa...

2007/05/01

Vintern raaa...



Valborg 2007 blev en mycket trevlig tillställning. Vi var hembjudna till Olle och Evelina, som flyttat från Skällinge prästgård till ett "vanligt" hus i samma by, förlåt, jag menar samhälle. Olle har ju bytt jobb, och då får man snällt flytta från tjänstebostaden. Men vilket fint hus de har köpt - grattis!
Olle bjöd på "sill-och-grill". På bilden syns Olle vid sin nyinköpta gasolgrill. Ärligt talat: Gasolgrill känns som att man fuskar, jag blev inte övertygad, trots att Olle lät mig sköta revbensspjällen en stund. Tacka vet jag en hederlig grill från Statoil för 99kr. Men gott var det! Ni som var med när det begav sig kanske minns att Olle lagade maten på Helenas och mitt bröllop...killen kan än.
Efter middagen var det dags att promenera bort till ängen vid kyrkan. Där brann valborgselden, kyrkokören sjöng "vintern raa saa tut..." och kyrkoherde Patriksson höll talet till våren. Det var fint, det var stämningsfullt och om man är barn var det väldigt spännande att springa så nära elden som möjligt utan att bränna sig. Helt enkelt en höjdarvalborg!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida