head> Livet i prästgården: Kyrkoherdemottagning väntar

2007/04/21

Kyrkoherdemottagning väntar

Imorgon är det dags: Rune Olofsson ska mottas som kyrkoherde i Torsås (Växjö stift). Rune är inte bara Isaks doppräst utan också en stor förebild för mig (han var min handledare när jag var pastorsadjunkt i Björlanda). Utöver de pastorala impulser han gett mig så är han också en bidragande orsak till mitt intresse för vin. Rune är ingen dussinlirare i vinsamlarbranschen. Ska du impa på honom får du närma dig fyrsiffriga belopp för en pava rödvin. Hur många av er har 2 Opus One och 3 Penfold´s Grange i källaren (tillsammans med över 400 andra buteljer)? Om du inte känner till de nämnda vinerna rekommenderar jag en koll på www.systembolaget.se så förstår du nog vad jag menar.
Jag ska i alla fall delta vid mottagningen imorgon. Det blir mycket blikörning, men vad gör man inte för en vän i vigningstjänsten - och Rune var faktiskt med när jag mottogs här i Värö. Så imorgon får Renaulten se Sveriges baksida (Torsås ligger strax utanför Kalmar...)

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida