head> Livet i prästgården: Att göra något nytt

2007/06/02

Att göra något nytt

Det är inte varje dag som man gör något som man aldrig gjort förut. Men idag hände det. Jag har haft en hellördag med konfirmanderna och vi har börjat öva inför konfirmationen. Några av konfirmanderna ska göra en dans till sången "Öppna mitt hjärta". I vanliga fall brukar jag spela gitarr - men idag var det världspremiär för piano! Tro det eller ej, men jag lyckades kompa hela sången på piano. Det är verkligen ingen svår sång, men för mig var det stort. Jag satt där bakom pianot och kände mig som Chris Martin (visst heter han så???), sångaren i Coldplay. Han spelar också piano.
Efteråt kände jag mig riktigt stolt. Man borde testa nya saker lite oftare. Finns det något du kan göra imorgon som du aldrig gjort förut?

Etiketter:

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida