head> Livet i prästgården: Istället för symposium

2007/09/10

Istället för symposium

Nu hade jag kunnat berätta om vilket bra gudstjänstsymposium jag varit på. Hur trevligt det var. Vilka trevliga människor jag träffade. Vilken god lunch jag åt i väldigt intressant sällskap. Eller hur spännande de olika seminarierna var för att inte tala om den annorlunda men mycket tilltalande mässan vi firade i morse i Domkyrkan. Men det tänker jag inte göra. Istället vill jag dela med mig av en (smärtsam) anekdot ur vardagen.
Efter den goda lunchen på Stallgården (kanonställe vid Saluhallen!) köpte jag ett par nya skor (dom gamla har blivit sönderbitna av en hund i samband med ett hembesök, men det är en helt annan historia...) Min nya skor är i och för sig lite gubbiga, men det passar på nåt sätt, eller? Jag valde att ta på mig de nya skorna med en gång, det är alltid lite kul att få gå in en ny investering. För som alla vet, så måste man ju gå in ny skor, särskilt om de är av läder, som dessa. Efter ett tag blev jag dock lite fundersam. Skaver dom inte lite för mycket på vänster fot? Nja, det kanske går över...men. Det ville inte ge med sig. Nu kommer jag att få blåsor, tänkte jag. Efter sista seminariet skyndade jag iväg till Centralen för att ta pendeln hem. Himla skor! Det gör ju riktigt ont! När jag satt mig tillrätta på pendeln tog jag en närmare titt på skorna. Att läder kan kännas så vasst.
Det var då jag upptäckte det: Det var inte hårt läder...det satt en spik i skon. Inte undra på att det gjorde ont...
Hade jag bott i USA hade jag genast ringt mina (vita, feta, överbetalda) advokater för att ordna med en stämning av Johanssons skor. Men jag bor inte i USA. Så istället blir det hela bara ett inlägg på en blog. Men ändå. Det är inte varje dag man går på en spik.
Och till sist lite reklam: Imorgon är det dax för årets fotbollsmach. Prästlaget ska spela på Heden kl. 18.30. Tror det eller ej, men kyrkoherden i Värö är uttagen. Om det finns ett skyddshelgon för knän/korsband/vadmuskler så ber jag om allt beskydd som går att få. En otränad 34-åring lär behöva det om han ska spela 2*20 minuters fotboll på konstgräs...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

jag har ett par kryckor och lite kylbandage om du vill låna sedan...:) lycka till!

11 september, 2007 10:10  
Anonymous Anonym sa...

Spik i skon har jag oxå varit med om! Håller med om att jag tyckte "skoskavet" var väl vasst! Men foten läkte snabbt måste jag säga! Jag fick gå till skomakaren och så knippsade han av spiken och satte en innersula på. Det kan tydligen krypa upp småspik ibland då de biter av spikhuvudet när de spikar fast klacken, var förklaringen jag fick. Lycka till!

11 september, 2007 10:35  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida