head> Livet i prästgården: Direktrapport fra Norge

2007/10/18

Direktrapport fra Norge

Hær kommer en direktrapport från Norge. Det visade sig næmligen att konfrerensanlæggningen jag befinner mig på ær vælutrustad vad gæller datorer. Hoppas ni kan læsa vad jag skriver, før på min skærm blir ø och æ inte som hemma...
Resan gick bra. Vi (Jan Elvmarker och jag) tog bilen imorse och har færdats genom ett fantastiskt høstlandskap hela dagen. Væl inne i Norge blev det både backigt och tunnligt på vægarna...och mycket dyrare. Exempel: Dagens rætt på vægkrogen (pannbiff med potatis) gick loss på 119 norska. Inte illa. Och dieseln kostar 11.20 norska (før att inte tala om vad jag betalade før en øl i baren ikvæll!).
Konferensen handlar om præstutbildning i Norden. Det ær ett tillfælle att knyta kontakter och bli uppdaterad på alla reformer inom området. Dagens bæsta inslag var en kille från Island som hade ett føredrag om præster på film (hur framstælls præstrollen i samtidskulturen?). Det var Miffo, Så som i himlen, Italienska før nybørjare och naturligtvis Mister Bean (fast han heter ju inte så egentligen) i 4 brøllop och en begravning.
Vi befinner oss 500 meter øver havet i nærheten av Holmenkollens backhoppningstorn med en FANTASTISK utsikt øver Oslo. Hoppas att vi får tillfælle att gå på tur imorgon...men nu ska jag sova.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida