head> Livet i prästgården: Domaren dömer...

2008/01/19

Domaren dömer...


Jag vet. Det är domaren som dömer. Är man tränare eller spelare måste man acceptera detta och inte låta sin frustration förstöra för det egna laget. Formeln är enkel: Omvandla din ilska till något kreativt. Men. Som tv-tittare har man all rätt i världen att vara sur på domaren och skylla förlusten på tveksamma och ORÄTTVISA domslut. Det är just vad jag gör. Sverige förlorade mot Frankrike i handbolls-EM. Fransmännen spelade fult. Fransmännen gjorde saker man inte får göra på en handbollsplan. Fransmännen borde fått mål bortdömda. Fransmännen skadade flera svenska spelare. Vad gjorde domaren? Inte ett skit! Han hade nog fått både en låda champagne och några kilo gåslever fullproppad med tryffel före matchen. Om jag inte hade ett sånt vårdat språk som min uppfostran och mitt yrkesval påbjuder så hade jag ställt mig upp och ropat: Domarjävel!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Kan det verkligen vara samma sak som när Wislander och "Staffan med håret" spelade? När ord som [GöurkBöurk] var på var och var annans läppar? Ska kanske ta tillfället att titta efter någon gång...

Per

20 januari, 2008 14:14  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida