head> Livet i prästgården: Söndag i vårens tecken...

2008/01/27

Söndag i vårens tecken...


Efter att termometern stått på +3 i en vecka samtidigt som vindrutetorkarna fått jobba dubbla skift så var det äntligen dags för en försmak av våren idag. Isak och jag hittade dessa vackra blommor i rabatten...
I kyrkan var det stor fest. Vi hade kyrkoherdemottagning: Gunilla välkomnades under pompa och ståt. Prosten Björn ledde det hela med fast hand. Mycket folk och härlig gemenskap i kyrkan! Efteråt var det kaffe, fralla och tårta i församlingshemmet. Alltid lika uppskattat! Jag önskar Gunilla all lycka och Guds rika välsignelse i hennes tjänst som herde här i Värö. Det känns så bra att ha henne här!
I morgon bär det av till Lund. Jag ska träffa studenter och bekanta mig med Pastis (=pastoralinstitutet, som i sin tur betyder: prästkandidaternas sista utbildning före prästvigningen). Det ska bli väldigt spännande! Åka tåg, bo på hotell, träffa (förhoppningsvis) trevliga människor, kanske äta på restaurang och så vidare. Trevligt jobb man har! Återkommer med rapport om hur det gick.
Och så till sist: Kan inte låta bli att berätta att denna vecka fanns det en enda Värö-bo som fick 13 rätt på tipset...det gav inte så mycket pengar, men, som det heter i reklamen: 13 rätt är respekt! Hoppas jag får en sån där cool T-shirt som jag sett i TV-reklamen.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Grattis Gunnar! 13 rätt är respekt! Men man får köpa tröjan för ett par-tre hundra (vad jag minns). Hur kass som helst.

Ha en bra vecka!

Per

P.S. Tycker ni fortfarande att det skulle vara roligt om vi kom på det besök som vi talades vid om i julas? D.S.

27 januari, 2008 22:31  
Anonymous Anonym sa...

Starkt jobbat Gunnar! 13 rätt är ju bara en dröm för de flesta...
Lyssna på APA på GbG radion på torsdagar efter tre så få du höra.
pelleo

28 januari, 2008 15:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida