head> Livet i prästgården: Stenåldersgrillning

2008/04/15

Stenåldersgrillning

Efter en lång dag på jobbet präglat av sammanträden och möten (om någon har försökt nå mig på telefon så har det nog inte gått idag!) var det en lättnad att tillbringa kvällen ute. Såhär var det: Jag hämtade Isak på fritids. Han var helt uppfylld av det nya temat man börjat med i klassen: Stenåldern. Hur kunde vi leka stenålder hemma? Tja, jag föreslog att vi kunde göra upp en öppen eld och laga mat? Ja, pappa, vilken bra idé! Vi åkte till affären och köpte Scans grillkorv (ni vet, den som alla barn gillar men vuxna avskyr...), vilket inte är så värst stenåldern i och för sig men det fick duga. Väl hemma gjorde vi upp en eld med hjälp av pinnar, löv, gammalt gräs och lite ved. Sedan var det bara till att grilla. Inget ont om kontorsjobb, men det var en skön motvikt att sitta på knä vid elden och lyssna till knastret.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

eller hur? att elda med barnen är hur kul som helst. jag funderar på att göra det i helgen men känner mig lite orolig över hur det ska gå med en vuxen och två barn. får kolla om någon annan vuxen vill följa med.

stenålder leker vi ofta här hemma just nu. jag är grottmänniska... tror det har med pollensäsongen att göra.

Per

15 april, 2008 21:15  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida