head> Livet i prästgården: Trädfällning

2008/05/24

Trädfällning




Ni som varit här i nya huset vet att det står (eller snarare har stått) en tall mitt på bilparkeringen. Vi har länge funderat på hur vi skulle kunna få bort den. Vår granne (som heter Gunnar!) har sagt att han kan hjälpa till och fälla den. I morse, på väg till brevlådan, träffade jag honom.
- Vad säger du, ska vi ta din tall idag?
- Självklart!
Problemet har varit att det går en teleledning cirka en halv meter från trädet, men Gunnar hade tänkt ut ett bra sätt att undvika den. Så det var bara att ta fram såg, stege, klyvyxa och starka muskler.
Nu ligger halva trädet upphugget i lagom stora bitar på tork inför vinterns knastrande brasor. Den andra halvan ligger lite avsides på tomtgränsen i avvaktan på att jag ska orka fortsätta med klyvyxan jag lånat av min namne. Ryggen värker, men det är en grymt skön känsla att veta att tallen inte finns mer!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida