head> Livet i prästgården: Tingeling Tingeling

2009/03/21

Tingeling Tingeling

Om man vill underhålla sina arbetskamrater på ett sätt som inte alla uppskattar kan man gå i korridoren på arbetsplatsen och nynna på "Tingeling, Tingeling" från melodifestivalen. Jag lovar dig att du kommer att få höra:
- Sluta, jag vill inte få den låten på hjärnan igen!
Fråga mig, jag vet. I fredags testade jag nämligen detta på stiftskansliet...grymt kul, tyckte i alla fall jag.

Igår kväll var frugan på ett konsert i Varberg, så sonen och jag hade killkväll. Vilken höjdare! Vi lagade en trerätters middag ihop (Isak hade valt menyn) och pratade om allt mellan himmel och jord. Vi hade bland annat ett långt resonemang om Svenska kyrkans fasteinsamling och svensk biståndspolitik. Inte helt enkelt att förklara hur såna saker fungerar, ens för en vuxen. Man jag slogs av hur klartänkta barn är. Dom har en profetisk röst som vi vuxna borde lyssna till lite oftare.

Idag har jag mött en riktig vardagshjälte. En av grannarna med tillgång till traktor med släp har varit här och hjälpt mig att bli av med resterna från tallarna en annan vardagshjälte fällde åt oss i höstas. Hela vintern har kronorna från dessa tallar legat i vår trädgård i väntan på bättre tider. Idag kom de bättre tiderna! Numera ligger två stora traktorsläpslass på en åker i Nordvära och väntar in påskaftonen. Då blir det en brasa så stor att lågorna kommer att synas ända till svärföräldrarna i Onsala!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida