head> Livet i prästgården: Sjukdag

2010/02/01

Sjukdag

Idag håller jag mig hemma i snöyran. Utanför fönstret ser det ut som en reklamfilm för sportlovssemester. Ni som varit här vet att Nordvärahuset mycket väl passar in i en sån miljö. Anledningen till att jag sitter här i norra Halland och inte befinner mig på ett kontor i Göteborg är att jag är sjuk. Det började redan i går morse, men då var det bara att bita ihop för jag skulle tjänstgöra i Värö och Bua.
Och även om jag var rätt hängig så var det himla kul! En ganska krånglig evangelietext hade gjort predikoförberedelserna extra spännande och därför var det också intressant att se hur det hela landade. Och jag har fortfarande inte riktigt vant mig vid hur fin Bua kyrka blivit efter renoveringen. Det är verkligen en fröjd att fira gudstjänst där!
Efter en förmiddag av arbete var det bara att dra nåt gammalt över sig och landa i soffan.
Idag känns det bättre och jag hoppas kunna vara tillbaka på jobbet i morgon. Men idag ska jag bara softa. Bland annat finns det en hel del sporthändelser från helgen att följa upp via www. Blåvitt spelade årets första träningsmatch i går mot ett ryskt lag (dom är på träningsläger på Cypern). 3-2 till änglarna efter att nyförvärvet Faltsetas avgjort. Diverse bloggar och hemsidor har representanter på plats så det går att få fram både text och bild från denna händelse. Internet är fantastiskt!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida