head> Livet i prästgården: Tåg

2011/02/14

Tåg

De två närmaste dagarna kommer jag att slå tågrekord, känns det som. Och i dessa försenings- och inställningstider känns det faktiskt som ett ganska osäkert äventyr jag ska ut på: I morgon bitti strax efter 6 kliver jag på Öresundståget med destination Lund. För första gången har jag kommit ihåg att be om en biljett i den tysta kupén. Känns som ett smart drag! Om allt går som det är tänkt är jag tillbaka i norra Halland vid 20-tiden på kvällen. Dagen efter, på onsdag, bär det av åt andra hållet. Då ska jag till huvudstaden över dagen med X2000. 6.42 rullar tåget ut från Göteborgs central. För att vara tillbaka 13 timmar senare. Hm. Hoppas att logistiken klaffar så att jag kan fokusera på det arbete som ska utföras mellan alla tågresor...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida