head> Livet i prästgården: Pirog

2011/05/01

Pirog


Efter en intensiv vecka med några dagar i Uppsala är det skönt med en helg hemma. Uppsalaresan bjöd dock på många härliga stunder. Träff med adjunktskollegorna, mässa på Ansgar, Messis 2-0 mål på storbildsskärm, träff med några studenter och besök på Johannelund.
Om det är pollenhalten i luften, en vanlig förkylning eller arbetsintensiteten i april/maj vet jag inte, men jag är rätt hängig. Medan övriga familjen är på en affär i Ullared idag så håller jag mig hemma. Saligförklaringen av gamle påven har rullat på TVn i bakgrunden samtidigt som jag har förberett lite matproviant för nästa vecka: Piroger. Nästa vecka är frugan bortrest samtidigt som jag är upptagen de flesta av dygnets timmar på präst- och diakonmötet i Göteborg.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida