head> Livet i prästgården: Sorg och glädje på samma dag

2006/10/21

Sorg och glädje på samma dag

Denna lördag började i moll. Vi berättade för Isak att vi måste hitta ett nytt hem åt Lillan, vår katt. Läkaren var mycket bestämd med att Isaks allergi bara kommer att bli värre om vi behåller katten. Isak har, ända sedan vi kom hem från Köln, varit förkyld, haft röda ögon och hostat...även jag har märkt av det mer nu. Så just nu kollar vi i bekantskapskretsen om någon vill ta över vår lilla favorit. Isak tar det naturligtvis hårt. Även Helena och jag tycker det är väldigt tråkigt. Hoppas bara vi hittar ett bra nytt hem åt henne.
Dagens glädjeämne handlar om fotboll. Igår ringde Patrik från Bua och undrade om jag ville vara med och kicka lite idag. Det var inget svårt beslut. 16 pojkar i åldern 30-40 år samlades på Bua IFs B-plan och spelade en timme. Stabbe, Läsken, Krille, Mats, Bengan och några till. Jösses så skoj. Men kondisen hade jag lämnat hemma. Jag ska aldrig, säger aldrig, klaga på en fotbollsspelare som inte orkar springa hem när motståndarna kontrar. Vår målvakt blev bara bättre och bättre. Han tog nästan allt. Hans hemliga recept: Det var inte vatten utan G&T i hans plastflaska. Först var det ingen som trodde honom, men efter kontroll visade det sig att han hade rätt. Sicken lirare. Hur det gick? Vi vann med 11-7.
Nu laddar vi inför kvällens TV-kalas-gala och god mat. För den vinintresserade kan jag berätta att det står en österrikisk Grüner Veltliner i kylen som ska matcha den pestoöverbakade torskryggen. Låter mums.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida