head> Livet i prästgården: Brinner det i kyrkan?

2007/04/04

Brinner det i kyrkan?

Men vad är nu detta? Det står två brandbilar utanför Värö kyrka!!! Brinner det?
Jag tar på mig skor och jacka och går ner till kyrkan - och tankarna hinner snurra både ett och två varv. När jag närmar mig kommer en brandman promenerande - det är Per-Arne - och säger: Det är lugnt Gunnar, vi testar bara pumparna inför vårens alla gräsbränder.
Det visade sig att två av kyrkans vaktmästare (som också är deltidsbrandmän) hade tagit med sina brandmanskompisar till kyrkan för att prova utrustningen med vatten från prästabäcken. Och med tanke på hur mycket folk det var på kyrkogården för att göra fint på gravarna inför påsk kan jag garantera att dessa två brandbilar försörjt en hel bygd med samtalsämnen minst ett dygn. "Har du hört att det stod två brandbilar utanför kyrkan?"...

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

De kanske var och övade inför Pingstens tungor av eld..

04 april, 2007 20:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida