head> Livet i prästgården: Påskblogg

2007/04/07

Påskblogg



En bit in i påskhelgen är det på sin plats med en liten summering.
Varje år vid den här tiden ställer jag (och säkert många med mig) mig frågan: Varför utsätter jag mig för detta lidande som det innebär att hålla på ett fotbollslag. Samma sak i 26 veckor: En dov oro i magen samma dag som det är match. Sedan, under själva matchen som man oftast inte kan följa på grund av jobb eller annat, går tankarna till den aktuella arenan. Har dom hörna nu? Får motståndarna en feldömd straff? Tro det eller inte, men det är ett lidande. Då och då ges belöning: Seger och tre sköna poäng. Men mitt kära IFK spelar så taskigt nu för tiden att det inte man inte kan räkna med vinst varje vecka. Första omgångens resultat känns som ett omen inför hela säsongen: Oavgjort (1-1 med lite tur) mot allsvenska nykomlingarna Trelleborg. Blåvitts enda mål av Pontus "boom boom" Wernblom, ett av få framtidslöften. Nästa vecka väntar AIK hemma. Uhääähhhä.
I övrigt denna påsk: Förutom gudstjänster (vilket i och för sig är det viktigaste denna helg!) har vi ätit påskbuffé i Onsala. Gott, trevligt och roligt att se Elna och Lennart så pigga. På det ena kortet ser ni dem när Isak just gjort ett trolleritrick.
Det andra kortet visar Isak i badkaret. På något sätt har han lärt sig att det är lyxigt med gurkskivor på ögonen, sånt måste man ju bara prova. Men jag vägrade att hämta tång på Bua strand, nån gräns måste det finnas.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida