head> Livet i prästgården: Cider

2007/06/13

Cider

Som jag tidigare berättat hade vi en lite speciell middag här i prästgården i lördags. Det var stiftets antagningsgrupp (för präst-och diakonkandidater) samt tre representanter från Göteborgs vänstift i Glasgow. Själva anledningen var att vi ville avtacka Rune som flyttat till en församling i Växjö stift. Nåväl. Allt gick bra (nästan), det var god mat, väldigt trevliga skottar och fantastiskt väder.
Vi hade dukat upp en buffé med goda pajer och ett gäng viner som Rune själv hade fått välja ur prästgårdens förråd. Precis när Helena ropade in gästerna och visade vägen till buffébordet i köket hände det. Jag tappade en 1,5-liters PET-flaska med cider i golvet. Tjong i medaljongen. Vet ni hur kladdigt det blir när man häller ut 1,5 liter cider på ett köksgolv? I dörren stod 10 hungriga gäster och på golvet simmade jag omkring och försökte torka upp så gott jag kunde. När vi väl fått upp det mesta av vätskan (tog en EVIGHET) och gästerna började ta för sig av buffén lät det ritch, klatch, ritch. Torkad cider klibbar fast i vilka skosulor som helst. Men vi hade trevligt. Fast så sugen på cider är jag förstås inte...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida