head> Livet i prästgården: Glad midsommar!

2007/06/22

Glad midsommar!



Vilken supersvensk midsommar! Efter veckor av sol, varmt och härligt väder så kom regnet (vi snackar en bra bit över 30mm) till norra Halland lagom till midsommar. Partytältbranschen måste gnuggat händerna när de såg SMHIs prognoser, för idag, när jag var ute och körde bil, såg jag mååånga vita (fanns även gröna varianter!) tält. För är man svensk ska man sitta ute på midsommar, oavsett väder. Denna sanning hade dagens brudpar tagit fasta på, så vigseln som jag förrättade i förmiddags ägde rum i ett, ja just det, vitt partytält. Ungefär som Lennarts 80-årsballuns för er som minns det. Det blev en fin vigsel där jag fick en inblick i konsten att gå med högklackade skor på en regntung gräsmatta (det var inte mina skor som hade höga klackar...)
Här hemma i prästgården firade vi sedan en traditionell midsommar, med stång men utan dans. Nåja, stången var inte så värst hög, men det var en midsommarstång, inte tu tal om det. Efter sill, nubbe och sång ("pappa, kan vi inte sjunga Silla, den kan jag") blev det jordgubbar med grädde.
Obekräftade rykten säger att just nu ligger fjärden blank utanför en stuga i närheten av Sala. Den som vill ta reda på sanningshalten i detta påstående ombeds besöka familjen Wilders blogg (länk finns i högerkanten). Vi ser fram emot bildbevis på detta rykte. Glad midsommar!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida