head> Livet i prästgården: Sommarlov (nästan)

2007/06/14

Sommarlov (nästan)


Nu är det (nästan) sommarlov. Endast avslutningen i kyrkan återstår. Ända sedan i påskas har Isak tjatat om att han önskar sig en sån där blå studsmatta som finns i var och varannan villaträdgård. "Pappa, vi har mest plats av alla - vi måååååste ha en studsmatta". För ungefär två månader bestämde vi att om Isak vill ha en studsmatta så får han vara med och betala. Sagt och gjort. Han har sparat varendra krona han fått (veckopeng, morfar, försäljning av teckningar m.m). Om han klarade av att spara alla sina pengar fram till sommarlovet så lovade jag att stå för mellanskillnaden. Och han klarade det! Så idag byggde vi ihop den. Jag vågade inte vänta tills imorgon. I mitt huvud snurrade ett "worst-case-scenario". Tänk vilket fiasko: Sonen har väntat i veckor på att sommarlovet ska börja och därmed fri tillgång till en egen studsmatta - och när tiden äntligen är inne så klarar pappa inte av att bygga ihop den. Därför valde jag att starta ihopsättandet redan idag (så att det fanns tid att kalla in experter imorgon ifall jag inte lyckades). Men det gick som smort. Isak och jag byggde, allt klaffade, sedan tömde han sin plånbok och vips: Upp och hoppa! Sommaren är räddad...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida