head> Livet i prästgården: Lördag

2008/02/02

Lördag

Så sakta börjar jag vänja mig vid att ha "ledig helg". Alltså, man är ju inte direkt ledig i bemärkelsen att man inte har något att göra, men man är ledig för att man inte är på jobbet.
Började dagen med att diska undan det sista efter middagsbjudningen igår. Två prostar samt en teol.stud var här (med respektive) och vi hade det sådär härligt som man har med goda vänner. Vin? Jodå, bland annat ett som jag köpte i somras när vi var i Taizé, eller snarare, som jag köpte när vi gjorde en utflykt till Cluny. Det var helt okej, utan att vi gick i spinn.
Idag har vi firat Elisabets 60årsdag. Hon är kantor här i församlingen och hade bjudit in till öppet hus i församlingshemmet. Smörgåstårta, pärontårta, kaffe och trevligt umgänge - och så körsång naturligtvis. Det är väl så man firar en kantor. Jag hade slips på mig och insåg att det är nog första gången jag har just det plagget på mig i församlingshemmet...
Därefter åkte jag till Varberg för att titta på badminton. I helgen avgörs nämligen SM i kommunens nya, fina evenemangshall. Att se badminton på elitnivå är verkligen häftigt! Som dom slår, springer och hoppar - helt enormt. Min gamla konfirmand har spelat kvartsfinal ikväll - hoppas att hon vann.
Nu laddar vi för Fastlagssöndagen. Hoppas vi får semlor i morgon, för sen är det kört (tycker i alla fall jag, vi får se om det håller).

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida