head> Livet i prästgården: Våfflor

2009/03/23

Våfflor

Att komma hem efter jobbet en måndag är både skönt och jobbigt. Man är trött och har liksom inte lust med nåt. Frugan skulle iväg på kör och sonen började göra läxor. Själv gick jag ut i köket och skulle just börja fixa middag (nåt med köttfärs) när en röst sa:
- Vi har våffelmix och jag har köpt grädde...
Jag översatte denna kvinnliga kommunikation till:
- Skippa köttfärsen och grädda lite våfflor istället.
Tänk, så lätt det var att ändra "nu-är-det-tråkig-måndag"stämningen. Det blev riktigt mysigt!
Efter våffelkalaset var det säsongspremiär för fotbollsskorna. Sonen och jag bytte om och stack iväg till Norvallas grusplan. Där tränade damernas A-lag (division II i år tror jag. Förra året spelade de i 1:an), men vi fick låna ett litet hörn av planen inklusive ett mål. Där körde far och son årets första träning. Frågan är vem som tränade vem...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida