head> Livet i prästgården: En vecka i backspegeln

2009/04/17

En vecka i backspegeln

Tänk så fort en arbetsvecka kan gå. Plötsligt är det fredag och jag inser att jag inte bloggat sedan blåvitts segermatch mot Djurgården. Sedan dess har IFK hunnit skämma ut sig i bortamatchen på Hising Island men det pratar vi inte mer om.
På jobbfronten har det varit en händelserik vecka. Så händelserik att jag först idag har hunnit läsa och besvara alla mail som jag fått. Det är helt klart en stressfaktor att se hur inkorgen blir fullare och fullare. Det räcker med att gå och hämta en kopp kaffe så har det ramlat in ett nytt gäng mail. Men när jag åkte hem var korgen tom.
En annan jobbrelaterad sak är att jag har fått ett nytt skrivbord! Det kan åka både upp och ner. Kul - javisst, men framför allt skönt för en person som är över 1.90.
Helgen inleddes med att vi såg premiärmatchen för Norvallas A-lag i division 4 på Norvalla IP. Rätt mycket folk och rätt mycket mål. 3-2 till hemmalaget blev det till slut och flera bekanta från närområdet var där.
I morgon blir det trädgårdsjobb. Då kommer 20 kubikmeter matjord som ska spridas ut på öst- och sydsidan av huset. Vi lär vara ganska trötta i armarna när dagen är slut...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida