head> Livet i prästgården: X 2000

2009/04/02

X 2000

Sitter på X 2000-tåget mellan Göteborg och Uppsala. Jag är på väg mellan två arbetsuppgifter. Bakom mig har jag tre dagars antagningskonferens på Helsjön. Det är alltid en intensiv upplevelse. Ett antal präst- och diakonkandidater prövas på sin kallelse av Domkapitlets antagningsgrupp. Min diakonkollega och jag har som vanligt haft som uppgift att hålla ihop dagarna med andakter, gruppövningar och mycket annat. Nästa vecka får kandidaterna reda på hur det har gått.
I Uppsala väntar ett möte i morgon med prästrekryterarna från de andra stiften. Det är alltid väldigt givande! Man träffar så att säga sig själv, eller åtminstone sin egen yrkesroll, fast från ett annat stift. Vi har mycket att lära av varandra. Frugan undrar ibland om jag åker till Uppsala för att få äta gratis lunch. Men så är det inte. Jag åker dit av andra skäl...också.
Från Uppsala ska jag inte åka hem utan till Västerås! Det har inte med jobbet att göra utan jag ska äntligen få träffa släktingarna där. Från Värö kommer fru och son i bil och så det blir med all säkerhet en underbar helg. Bland annat ska vi köpa fotbollsskor. På måndag börjar nämligen träningen för Väröbacka/Norvalla P11:or. Gissa om vi längtar...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida