head> Livet i prästgården: Prioritering

2009/08/11

Prioritering

Som ni kanske vet pågår det en utredning på mitt arbete - en prioriteringsutredning. Syftet är att komma fram till vad vi ska satsa på i framtiden. Det hela "kryddas" med ett ganska omfattande sparkrav. Lite förenklat uttryckt: Stiftet ska gasa och bromsa samtidigt.
Nu har det hela kommit till den punkt när vi anställda ska få reda på hur det blir med våra respektive tjänster. Denna vecka ska alla ha enskilda samtal med sin chef. Idag var det min tur. Vad sas? Tja, även i framtiden ska stiftet arbeta med att anta och viga präster (och diakoner för den delen). Det var ju bra, tycker jag. Dels för att jag tycker att det är ett viktigt arbete, dels för att det betyder att jag kommer ha ett jobb att gå till.
Efter en sån dag var det skönt att komma hem till röda stugan i Värö. Sonen och jag tog en sväng i skogen och hittade lite kantareller. Sånt ger perspektiv på tillvaron...

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida