head> Livet i prästgården: Super Sunday

2010/09/19

Super Sunday

Oj, oj, oj.
Vilken söndag. Det har varit fullt upp hemma, på fotbollsplanerna, i media och i vallokalerna.
Vi börjar med fotbollen.
Värö/Norvallas P11-12 har haft en tung höst. Hittills har det blivit 2 oavgjorda och 3 förluster. Idag var det bortamatch mot Veddige. I föräldrarnas frånvaro (se nedan) fick sonen klara sig själv.
När matchen var slut skickade jag ett SMS:
- Hur gick det?
Svaret:
- Jag berättar när jag kommer hem.
Men hallå! Jag är ju nyfiken och känner ett styng av dåligt samvete i hjärtat för att jag inte var där. Och så får man ett sånt svar.
När jag väl kom hem fick jag äntligen veta:
- Jo, vi vann matchen! Med 2-1. Jag gjorde det avgörande målet.
Sån information gör sig mycket bättre IRL än via ett SMS.
Anledningen till att vi inte var i Veddige på fotboll var att vi hjälpte en kompis att flytta. Blå bilen (med släp! Vi har ju satt på en krok nu) var i Varberg inte mindre än tre gånger idag. Nu är det mesta på plats i kompisens nya hus. Hoppas att hon kommer att trivas.
Åter till fotbollen.
Blåvitt spelade hemma mit Åtvidaberg i eftermiddags. Efter en mållös första halvlek ökade IFK farten och pangade in ett, två, tre mål. Allsvenskan går i dur för tillfället.
Nu sitter vi här hemma och valvakar. Jag blir lite nostalgisk för våren 1994 hade jag Sören Holmberg som föreläsare när jag inledde mina universitetsstudier med 20p Statsvetenskap på Sprängkullsgatan i Göteborg. Kvällens tragik är att vi verkar få in ett nytt parti i riksdagen. Usch! Med tanke på att jag själv räknas som invandrare i statistiken och inte har rösträtt i riksdagsvalet känns det extra läskigt med ett parti som inte vill ha såna som mig här. Själv tycker jag att jag bidrar en hel del till det svenska samhället och vår kära Svenska kyrka...
Sist men inte minst kan jag inte låta bli att notera den fina bilden i dagens GP. Tänk att jag av alla människor får posera i full blåvit skrud. Rätt man på rätt plats?! Och jo, jag har grym träningsverk idag.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida