head> Livet i prästgården: Tips-SM

2011/02/18

Tips-SM


Är hemma idag från jobbet pga sjukdom. Trist men förhoppningsvis något som går över fort. Nu är jag i alla fall så pigg så att jag har tagit mig till Mac:en. För jag har en väldigt viktig uppgift att utföra! Just nu pågår nämligen Tips-SM. Det innebär att man under 6 veckor tippar på Stryktipset (ett 64-raders system varje vecka) och den som har flest rätt efter de 6 veckorna vinner en massa skojjiga saker, bland annat en resa till Champions League-finalen. Men riktigt så höga planer har jag inte. Min målsättning handlar om att bli bättre än vaktmästaren, vi kan kalla honom Colin Hendry, i Värö pastorat. Just nu leder han med två rätt (han har 18 rätt efter två veckor och jag bara 16). Men det är inte bara en tävling mot vaktmästaren. Via Svenskaspels hemsida kan man se alla deltagare som har samma postnummer som en själv. Det innebär att jag har koll på ett gäng mer eller mindre bekanta Väröbor och deras tipparförmåga. Just nu ligger jag rätt risigt till, men som dom säger, It´s not over until the fat lady sings! Vem vet, efter denna omgång har jag kanske 29?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida