head> Livet i prästgården: IFK Göteborg - Helsingborgs IF 0 - 0

2007/07/11

IFK Göteborg - Helsingborgs IF 0 - 0




På min första semesterdag åkte jag till Göteborg för att gå på Ullevi. Det var min gamle kompis Erik som ringde och undrade om jag ville hänga på. Så klart! Bilderna är för en gång skull inte snodda från någon tidnings hemsida utan tagna med min mobilkamera. Därav kvalitén...
Helsingborg hemma verkade som en spännande och intressant match. Men icke. Det här var ingen höjdare. Regn, urkass gräsmatta (som Monstertruckar körde sönder för några veckor sedan) och Niklas Alexandersson skadad. Blåvitt spelade inte särskilt roligt - och det gjorde inte Helsingborg heller. Utom nummer 17 i gästernas lag. Det var en riktigt duktig lirare. Ingen lyckades ta bollen ifrån honom och han såg så smidig och lätt ut. Vem det var? En viss Henke Larsson. Det fanns fotboll i honom, oj, oj, oj.
Blåvitt har ett väldigt ungt lag. I andra halvlek måste snittåldern legat kring 20 år. Det lovar gott inför framtiden. Men det gav inte resultat i den här matchen. Nu har blåvitt tagit 1 poäng på tre matcher. Det håller inte om man vill vara med i toppen. Nu vänder serien, så nästa match blir mot HIF, fast på bortaplan. Då måste det bli tre poäng!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida